Vil I gerne blive bedre til at formidle de gode historier og lave professionel markedsføring?
Jeg tilbyder kurser målrettet de kommunikationsansvarlige på frie skoler – det kan fx være skolens ledelse og PR-gruppen. Jeg tager også gerne ud på jeres privatskole eller friskole og gennemfører en workshop eller et længere kursus, som vi tilpasser skolens behov og de konkrete deltagere.
På kurset/workshoppen tager vi udgangspunkt i den eksisterende markedsføring (skolens hjemmeside, Facebook, annoncer, informationsfoldere og andre trykte medier) – og så arbejder vi med at skærpe skolens profil, formidle de gode historier og sætte jeres markedsføring i system. Jeg laver på forhånd en analyse af skolens markedsføring og kommer med mine bud på, hvad der kan forbedres, og hvordan I helt konkret kan gøre det.
PR-kursus for frie skoler:
- Gør skolens profil skarpere
- Find de gode historier
- Skab en rød tråd på tværs
- Samarbejde med pressen
- Målrettet jeres skole
- Konkret og praksisnært
- Erfaren underviser
På kurset/workshoppen vil jeg komme ind på emner som:
Skolens profil og USP'er
- Skolens profil, som den fremstår på skolens egne medier
- Skolens profil, som I selv forstår den
- Hvad vil I gerne fortælle og til hvem?
God kommunikation tager tid - og skal sættes i system
- Den gode tekst, og hvordan man skriver den
- Det gode billede, og hvordan man tager det
- Hvilke medier kan bruges til hvad?
- Sammenhæng på tværs af skolens medier
Skolens eksisterende medier
- Hvad siger Google om jeres skole?
- Hjemmesiden er ankeret
- Skolens sociale medier
- Salgstragt og konvertering
- Har skolen en god informationsfolder?
- Har skolen en god profilvideo?
Hvordan får I god medieomtale?
- Hvem er de relevante eksterne medier?
- Hvordan får I god presseomtale?
- Hvordan finder i de gode historier?
- Organisering af PR-arbejdet
Tilpasset jeres behov
Mål med kurset/workshoppen:
- At I får nye redskaber til at skabe en professionel markedsføring med en rød tråd på tværs af skolens medier
- At I bliver skarpere på skolens værdier/styrkeområder og bedre til at formidle dem
- At I bliver bedre til selv at finde de gode historier og formidle dem professionelt
- At I får nye redskaber til at styrke samarbejdet med den lokale presse og andre relevante medier
- At I på sigt styrker skolens omdømme og sikrer en stabil elevtilgang i de kommende år
Alt det praktiske:
Hvor lang tid varer kurset?
Kurset/workshoppen kan vare alt fra to timer til et forløb over flere uger, hvor vi arbejder videre med konkrete markedsføringsopgaver fra gang til gang.
Hvad koster et godt PR-kursus?
Prisen afhænger af omfang og forberedelsestid. Jeg giver en fast pris på baggrund af en indledende samtale.
Hvem kan deltage?
I bestemmer, hvem der skal deltage – det kan fx være skolens ledelse, bestyrelse, pædagoger, lærere og administrativt personale. Alle deltagere skal i en eller anden grad være ansvarlige for skolens markedsføring.