Hvorfor skal friskoler og privatskoler annoncere på Facebook og Google?
Der er flere fordele ved at lave Google Ads og Facebook-annoncer. Selve annonceringen er relativt billig i forhold til andre typer af annoncer, og vi kan måle effekten meget præcist i form af antal visninger, klik og genereret trafik på skolens hjemmeside. Men den måske største fordel er, at vi kan målrette indholdet og annonceringen meget præcist til din skoles vigtigste målgrupper.
- Målrettet og effektiv markedsføring
- Troværdig og professionel kommunikation
- Rød tråd i skolens markedsføring
- Lave omkostninger
- Effektmåling er en selvfølge
Professionel og troværdig kommunikation
Indholdet kan fx være korte videoer eller kortfattet tekst og billeder fra skolens dagligdag, hvor vi fortæller om skolens profil og særlige kendetegn. Det kan også være indbydelser til informationsdage eller andre arrangementer, som kan være relevante for målgruppen.
Vi skaber en rød tråd i skolens markedsføring
Vi måler effekten og følger op
Ofte stillede spørgsmål
Hvad koster gode Facebook-annoncer og Google Ads?
Opsætningen af de enkelte annoncer koster lidt ekstra den første gang, hvor vi definerer målgrupper m.m. Til gengæld kan vi efterfølgende lave flere annoncer til meget lave priser. Vi tilbyder også, at skolen selv kan overtage annonceringen efter den første kampagne.
Jeg laver som regel en aftale med skolen om, at dele af det materiale, jeg producerer, også skal bruges i andre sammenhænge. Det kan fx være i foldere, til plakater eller på skolens hjemmeside. På den måde kan vi slå mange fluer med ganske få smæk.